Původní název “Mykoprodukta” a s ní spojené logo tří hříbečků je spojeno s původním účelem někdejšího spotřebního družstva po založení – výkup, sušení a prodej hub. V 60. letech minulého století byl export sušených hub do zemí EHS znační a výkupny hub byly soustředěny v pošumavských městech a městysech. Když jsme obnovovali výrobu Šumavského bylinného s jednomyslným rozhodnutím zachovat původní typografii a barevnost, kterou považujeme za dokonalou, považovali jsme za skvělý nápad učinit tak včetně obnoveného jména firmy a značky.
Samozřejmě nikoli. Název a logo souvisí s názvem a účelem výrobního družstva, pod které přešla výroba v roce 1948 po znárodnění. Podrobněji otázka č. 1.
To se opravdu stát mohlo a stávalo se to. V roce 2008 se na trhu objevil stejnojmenný produkt, který se prodával pod jménem Šumavské bylinné, ale s původním produktem neměl nic společného. Bylin v něm bylo jen 12 (oproti 22), macerovaly se v červeném révovém víně (oproti jablečnému), mělo jen 13 % alkoholu (oproti 18 %) a vyrábělo se v podhůří Jizerských hor. Po nástupu obnovené výroby v Mykoproduktě se tento stejnojmenný půllitrový nápoj dostal na Šumavě do defenzivy a ke konci roku 2024 výrobce ukončil výrobu. Takže nyní si Šumavské bylinné podle původní receptury již s ničím nespletete.